L’AADPC present a La Mostra d’Igualada 2015

11159470_10152693092620493_5585406081802358950_n

El Conseller Ferran Mascarell i Àlex Casanovas moments abans de l’acte inaugural.

11033394_10152693093085493_2757421298753735606_n

Àlex Casanovas, president de l’AADPC, amb el director de La Mostra.

L’AADPC va assistir a l’espectacle inaugural de La Mostra d’Igualada i va participar a la Taula Rodona “Perquè els joves no van al teatre?”

Diumenge es va cloure la 26a Mostra d’Igualada- Fira de Teatre Infantil i Juvenil d’Igualada amb uns resultat d’assistència de públic i professionals molt bons. Va tancar havent superant els 33.000 espectadors. El que significa un augment considerable d’assistència en comparació amb l’any anterior (26.500 espectadors).

VALORACIÓ DE LA 26a EDICIÓ DE LA MOSTRA
El departament de comunicació de La Mostra, va fer arribar les valoracions dels quatre dies de fira amb 117 representacions en espais tancats i carrer:

La nova direcció de La Mostra, formada per Pep Farrés (artística) i Sílvia Lorente (executiva), s’estrena enguany fixant noves línies estratègiques. La més tangible ha estat la segmentació de la programació en 4 itineraris segons franges d’edat i la presentació de la programació al públic a càrrec del mateix director artístic amb El Menú de La Mostra.

En segon lloc, la 26a edició ha apostat per l’obertura de la fira a programadors estatals i internacionals i ha arribat als 473 acreditats totals. Destaca la presència de professionals vinguts de França (15) i de Madrid (4). “Potenciar la presència de programadors estrangers és vital perquè les companyies catalanes rodin i trobin nous mercats d’exhibició”, afegeix Lorente.

L’APOSTA PER UN PÚBLIC ADOLESCENT
Una de les grans apostes d’aquesta 26a edició de la fira ha estat el públic juvenil (entre 12 i 16 anys). Per primera vegada, La Mostra ha programat un itinerari específic per aquesta franja d’edat de fins a 12 espectacles i ha organitzat activitats professionals entorn a aquest tema per promoure la reflexió i la discussió.

De fet, la situació del teatre infantil es va abordar durant la taula rodona Per què els joves no van al teatre?, organitzada dijous 16 amb diferents professionals de les arts escèniques i 6 estudiants d’Igualada a la qual l’AADPC va assistir. Una activitat que va assenyalar la falta de circuits específics per a programacions juvenils, així com la urgència d’adaptar els canals de difusió a les pràctiques actuals dels joves, com a principals reptes a treballar i assolir.

Entre les propostes adreçades al públic jove la direcció artística ha volgut destacar la bona rebuda de part del públic i de la crítica dels espectacles BR2 dels Brodas Bros, encarregats d’inaugurar la fira, i de Ricard de 3r de À Trois Teatre.

Una aposta pels joves que també s’ha materialitzat promovent la implicació d’aquests a l’equip de voluntaris de la fira i que sumen una trentena.

ELS ESPECTACLES AMB MILLOR REBUDA
La 26a edició de La Mostra ha programat 64 companyies, 47 de les quals han ofert espectacles de sala i 17 de carrer. En total més de 100 representacions en 16 espais de la ciutat, 4 dels quals s’han incorporat satisfactòriament als de les edicions passades.

Els espectacles de sala han conclòs amb un percentatge d’ocupació del 83%i amb les entrades gairebé exhaurides abans del cap de setmana. Com a grans destacats pel públic, destaquem les estrenes de gran qualitat i arriscades de Pinocchio (Comediants La Baldufa), Where the leaves blow (Theatr Arad Goch) i En Jan Totlifan (L’Estaquirot Teatre).

De nou, el carrer ha estat el gran triomfador del cap de setmana, amb espectacles com Txatarra de Malas Compañías, Taula per a 2 de la cia. CoLABse i Karoli l’home roda del Professor Karoli, que han omplert places i carrers i han tingut molt bona rebuda del públic assistent.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s