Atac al Teatre de la Llibertat en el Camp de Refugiats de Jenin

Ja fa uns mesos us varem informar de l’assassinat de Juliano Mer-Khamis fundador del Freedom Theater o Teatre de la Llibertat, doncs ara malhauradament us hem de informar de l’atac que ha patit la seu del Teatre a Jenin. Aquesta és la crònica:

Les forces especials de l’Exèrcit israelià varen atacar el Teatre de la Llibertat al camp de refugiats de Jenin aproximadament a les 3.30 del matí del dimecres 27 de juliol. El cop de les pesades pedres contra l’edifici va despertar Ahmad Nasser Matahen, guardià nocturn i tècnic aprenent del teatre, els soldats varen fer esclatar diverses finestres. I quan va obrir la porta es va trobar que soldats emmascarats i fortament armats estaven envoltant el teatre.

Ahmad va explicar que els soldats varen llançar pedres pesades a l’edifici. “Em van dir que obris la porta del teatre. Em van dir que aixequés les mans i em van obligar a baixar-me els pantalons. Vaig creure que el meu temps havia arribat, que em matarien. El meu germà estava amb mi i el van emmanillar”.
L’administrador del local on funciona el Teatre de la Llibertat, Adnan Naghnaghiye, va ser arrestat i se’l van endur al costat de Bilal Saadi, un membre del directori del Teatre de la Llibertat. Avui el seu parador és desconegut.

Quan el gerent del teatre Jacob Gough, d’origen britànic, i el cofundador del teatre, Jonatan Stanczak, d’origen suec, van arribar al lloc, els soldats els varen obligar a punta de pistola a posar-se de genolls, juntament amb una família amb quatre nens. Els envoltaven uns 50 soldats israelians fortament armats.

Jonatan va explicar: “Cada vegada que els intentàvem explicar que estaven atacant un centre cultural i arrestant membres del teatre, ens deien que ens calléssim i amenaçaven amb patejar. Vaig intentar contactar amb l’administració civil de l’Exèrcit per aclarir l’assumpte però la persona a càrrec em va penjar el telèfon “.

Per a més informació, si us plau contactar:

Jacob Gough 972 (0) 59 534 83 91

Jonatan Stanczak 972 (0) 54 391 57 08

email:Jonatan Stanczak: jonatan.stanczak @ gmail.com

Deixa un comentari

